いつだってCと。

頭の中を占める、いろんなことがらの『しまい場所』、もしくは『虫干しの場所』。 現在、ほとんどの回線がCLAYにつながっております…。

スポンサーサイト 

--.--.-- --:--

カテゴリ → スポンサー広告 | トラックバック(-) | コメント(-) |

町田・19:30ごろ。 

2009.04.09 10:40

どういう意味か? というとですね、
流れてきたんです、Clayの曲が。
パン屋さんに隣接している、カフェにいたんですけどね。

“Sacrificial Love” でした。


始めのピアノの数音で、すぐわかりました。
やさしくて、きれいな、素直なメロディですよね。
そのあとL・リッチー&D・ロスの「エンドレス・ラブ」が流れてきたので、
有線のAORのジャンルに入る局なのかもしれません。
(いまだにそんなジャンルが残ってるのかどうか、わかりませんが)

いつぞやアーミンとKaoruさんもブログで書いていましたね。
そういえば、つい最近、フジ「めざましテレビ」でも
“Parfect Day”がまたBGMに使われていましたし、
なんにせよ、Clayの曲がじわじわとでも日本に浸透してくれれば
うれしいというものです。


しかし。
この“Sacrificial Love”と“Endless Love”、
続けざまに流れたのは偶然だとは思いますが、
実に対照的な内容ですね。


“Sacrificial  Love”

私はあなたが本当の愛を見つけるまでのただのつなぎ?
私で満足?それとも私はあなたの愛の犠牲者なの・・・・?





たしかに・・・この人たちはまさに、
この歌の歌詞のような関係でした。
アップしといてなんですが、
個人的にはこの映像、最後まで見れません。


Sometimes I feel like I’m chasing the shadows in your eyes.
Loosing my footing and looking for something I recognize.
You tell me you’re here for forever
But act like you’re passing through
Which ones the real you? Which ones the real you?

Are you only practicing until you find the real thing?
Taking up space until you find yourself the perfect face
Are you looking over my shoulder am I enough or just the sacrificial love?

I know when we started I kind of talked you into it.
I was good for the moment but now something’s missing from your kiss.
I see you lying beside me, but I feel your moving on.
Which ones the real you? Which ones the real you?

Are you only practicing until you find the real thing?
Taking up space until you find yourself the perfect face.
Are you looking over my shoulder am I enough or just your sacrificial love?

Do I have to spill my tears?
Teach you how to say goodbye?
If that’s not what I am to you, then what am I?
What am I?

Are you only practicing until you find the real thing?
Taking up space until you find yourself the perfect face.
Are you looking over my shoulder am I enough or just the sacrificial love?

Or just your sacrificial love?




“Endless Love”

僕の人生には君しかいない・・・

そして、君の目を見ればわかる、どれだけ僕を想ってくれているか・・・
そう、君はいつまでも僕の永遠に愛する人・・・





My love,
Theres only you in my life
The only thing thats bright

My first love,
Youre every breath that I take
Youre every step I make

And i
(i-i-i-i-i)
I want to share
All my love with you
No one else will do...

And your eyes
Your eyes, your eyes
They tell me how much you care
Ooh yes, you will always be
My endless love

Two hearts,
Two hearts that beat as one
Our lives have just begun

Forever
(ohhhhhh)
Ill hold you close in my arms
I cant resist your charms

And love
Oh, love
Ill be a fool
For you,
Im sure
You know I dont mind
Oh, you know I dont mind

cause you,
You mean the world to me
Oh
I know
I know
Ive found in you
My endless love

Oooh-woow
Boom, boom
Boom, boom, boom, boom, booom
Boom, boom, boom, boom, boom

Oooh, and love
Oh, love
Ill be that fool
For you,
Im sure
You know I dont mind
Oh you know-
I dont mind

And, yes
Youll be the only one
cause no one can deny
This love I have inside
And Ill give it all to you
My love
My love, my love
My endless love


しかし・・。ブルック・シールズ、なんて美しいんだ。
そういえば、この曲は同名映画の主題歌でしたね。



スポンサーサイト

コメント一覧

comment list

私も買い物をしていて、Clayの曲が流れてると立ち止まって、終わるまで動かない、v-341怪しい人です。(笑)

”Endless Love" は昔から大好きな曲です。
このDUETはいつか、大好きなあ・の・人とカラオケで歌いたいな。。。なんて、夢があります。叶いそうもうない夢だけど。。 v-8 Brooke Shieldsなんですが、彼女はもう40歳を超えてるんですが、いまも美人ですよ!  

2009.04.10 09:00 URL | HSGIRL #O42Ft0Dk [ 編集 ]

>HS GIRLさん、

B・シールズはちょっと前にドラマに出ているのを見ましたが、やはり年なりに成熟した大人の女性という感じでした。もちろん変わらずに美しかったんですが、少女期のこの美しさは衝撃的でしたね。

そうそう、RENTは明日一般発売です。チケット、取れるかな・・・?

2009.04.10 12:53 URL | まっちる #XJDb9JHA [ 編集 ]

記事のトップへ













管理者にだけ表示

記事のトップへ

トラックバック

trackback list

トラックバックURL↓
http://alwayswithclay.blog102.fc2.com/tb.php/312-b4f8edbe

記事のトップへ

| ホーム |
